Aankondiging - GRAVA wordt FIGHTCLUB en is voortaan "Branding & Performance agency"

Digital Campaigns
B2B
Brand Awareness

Mechelen, 17 februari 2022 – Grava wordt Fightclub. Op die manier bundelt het zijn krachten met het gelijknamige Nederlandse branding & performance bureau. Beide agencies versterken elkaar binnen Customer Collective, een sterk collectief van meer dan 250 top-tier marketing en sales experts. De sterke match tussen creative & performance services gaf beide bedrijven zin om de handen in elkaar te slaan en met een gezamenlijk aanbod hun klanten nog beter te helpen.  

Lees het volledige persbericht hier.

Grava wordt Fightclub 

 

Branding & creative services, op vraag van onze klanten
“Dat onze klanten naast performance services ook behoefte hebben aan een creatieve partner, voelen we al langer aan” vertelt Dennis Kenis, founder & managing partner bij Grava/Fightclub. “Op dit moment hebben we daarom ook goede samenwerkingen met zowel creatieve teams bij onze klanten, als met creatieve agencies. Toch blijkt dat klanten vaak het aantal partners willen beperken, om op die manier vlot te kunnen schakelen en meer schaalvoordeel te behalen. Daarom maken we vandaag deze keuze.” Die keuze komt er overigens niet zomaar, want Grava & Fightclub – die trouwens ook de befaamde ‘We Are Belgium’ campagne ontwikkelden voor Jupiler – werkten al vaker samen aan diverse projecten en merkten zo dat ze op dezelfde golflengte zaten. Vandaag is het bedrijf klaar om een volgende stap te zetten en zal het ook branding & creative services op een volwaardige en geïntegreerde manier aanbieden. Op vlak van performance marketing verandert er echter niets aan de aanpak en werkwijze. Die blijft erop gericht om de business van hun klanten duurzaam te laten groeien. Zij het dan in een ruimer kader én met een 100-koppige ploeg.

Daar gaat onze goede naam
“In 2019 werd FairEtail feestelijk omgedoopt tot Grava”, gaat Dennis Kenis verder. “En hoewel we geloven dat onze goede naam nog niet ‘op’ was, willen we met deze rebranding naar Fightclub aan de markt tonen dat we meer kunnen en waar we vanaf nu voor staan.” Bovendien bouwt Grava verder mee op de in Nederland reeds opgebouwde reputatie van Fightclub, dat al voor het vijfde jaar op rij verkozen is tot beste full-service-agency van Nederland (Fonk100) in de categorie van grote agencies. En met de mindset ‘In it to win it’ zit de match ook helemaal goed. Marketing gaat immers altijd om winnen. Of het nu gaat om marktaandeel, merkbekendheid, omzet of winst. En om te kunnen winnen, moet elk stukje van de puzzel kloppen, van merkstrategie tot core creative idea, van social media tot je Google Ads campagnes. Volledig geïntegreerd, meetbaar en gericht op ROI. Fightclub is een creatief bureau dat net zo resultaatgericht werkt als een performance agency. En een performance agency dat net zo’n slimme ideeën kan bedenken als een creatief bureau. Want een sterk merk betekent niets als het niet converteert, en een digitale strategie is kansloos zonder een sterk merk.


Snel maar gefaseerd
Om deze rebranding en het uitgebreide aanbod op gepaste wijze door te voeren, zonder dat het de  dagelijkse werkzaamheden en services hindert, kiest Fightclub voor een snelle maar gefaseerde aanpak. Concreet houdt dat in dat iedereen vanaf nu weet dat Grava Fightclub wordt, met een breder aanbod qua diensten, en dat het bedrijf zichzelf tot eind maart de tijd geeft om de switch te maken. Vanaf april verdwijnt de naam Grava dan helemaal en gaan we verder als het nieuwe Fightclub.


Leading agency met Europese slagkracht
Met de 30 medewerkers van Grava erbij telt het nieuwe Fightclub voortaan 100 branding & performance experts, die campagnes bouwen van creatief concept en strategie, tot de operationele uitvoering. Daarmee neemt Fightclub meteen een vooraanstaande rol dankzij een sterk klantennetwerk op de Belgische en Nederlandse markt, een reeks awards op zak, en top partnerships met o.a. Google, Facebook en de meeste premium publishers. Een greep uit de gezamenlijke klanten: Aliaxis, Krëfel, Neuhaus, Manutan, ZEB, Aanbieders.be, Floris van Bommel, Barco, Xandres, Oxfam, PharmaMarket, ASAP, Soudal, Rayon, Van Marcke, ING, Lansweeper, Aoste, Jupiler, GoodYear, Mora, Driscoll’s, DPD, Delta, Paturain, etc.


Customer Collective
De groep Customer Collective toonde in 2021 duidelijk zijn ambities om zich lokaal en internationaal verder te ontwikkelen en organisaties te laten groeien, door hen te helpen om te investeren in hun klanten en ‘customer ownership’ te claimen. De ‘branding & performance’ activiteiten zijn daarbinnen één van de essentiële pillaren, naast Customer strategie (The House of Marketing), Digital Acceleration (Upthrust), Data (addData) en Marketing Technology (Dignify). Customer Collective telt inmiddels meer dan 250 top-tier talenten en wil ook in 2022 verder groeien. Die groei wordt mede mogelijk gemaakt door de sterke referentieaandeelhouder Down2Earth Capital, die sinds 2019 aan boord is, en Quanteus Group.


Wat is digitale performance marketing?
Digital performance marketing is een verzamelnaam voor digitale marketingactiviteiten die erop gericht zijn om meetbaar resultaat te behalen. Het kan daarbij gaan om leads, sales, nieuwe klanten, omzet, winst, winkelbezoeken, etc. Expertisedomeinen die aangewend worden, gaan over het volledige digitale spectrum: SEO, SEA, Social media, Display & Video advertising, Affiliate marketing, Digital audio, Digital Out-of-Home, Adressable TV, … De klant bepaalt wat de ‘performance’ inhoudt, als het maar meetbaar is. Vervolgens wordt er gewerkt volgens het ‘Marketing as Cost of Sales’ principe, waarbij elke geïnvesteerde euro wordt afgezet tegen het vooropgestelde resultaat. Steeds vaker leggen we ook de link tussen online en offline. Denk daarbij bijvoorbeeld aan winkelbezoeken en -aankopen die voortvloeien uit online campagnes.

Perscontacten
Dennis Kenis
Managing Partner Grava / Fightclub België

dennis@grava.be
+32 479 99 37 36

Cees Faes
Managing Partner Fightclub Nederland

cees@fightclub.nl 
+31 6 22 37 27 57

Stefan Nuijten
Oprichter en Managing Director Fightclub Nederland

stefan@fightclub.nl
+31 7 65 65 55 11

Grégory Delens
Managing Partner Customer Collective

gregory.delens@customercollective.eu
+32 479 74 97 46

Grava is een digital performance marketing agency dat merken, bedrijven en producten op de digitale rails zet voor meer leads, meer omzet en meer business. Hun gedreven team van digital experts heeft tonnen ervaring en weet perfect wat werkt en niet werkt. Geen woorden, maar data! Meer info op
www.grava.be en binnenkort op www.fightclub.eu.

Fightclub is in 1990 opgericht, al heette het toen nog The Communication Company (TCC), en is in de loop der jaren onafhankelijk uitgegroeid tot één van de grotere bureaus in Nederland. Fightclub is al 2 jaar op rij verkozen tot beste full-service agency van Nederland in de categorie ‘groot’. Wij hebben het geloof dat marketing altijd gaat om winnen. Of het nu marktaandeel, merkbekendheid, omzet of een award is. En om te kunnen winnen, moet elk stukje van de puzzel kloppen, van merkstrategie tot core creative idea, van social media tot je Google Ads. Volledig geïntegreerd, meetbaar en gericht op ROI. Fightclub is een creatief bureau dat net zo resultaatgericht werkt als een digital agency. En we zijn een digital agency dat net zulke slimme ideeën kan bedenken als een creatief bureau. Want een sterk merk betekent niets als het niet converteert, en een digital strategy is kansloos zonder een sterk merk. Meer info op
www.fightclub.nl.


Over Customer Collective:
Customer Collective helpt bedrijven een sterke relatie te bouwen rond hun belangrijkste asset voor groei: hun klant. We noemen het ‘Customer Ownership’. Daarin staat de eindklant centraal in iedere activiteit, waaronder de identificatie van noden, de creatie van producten en diensten die daaraan voldoen, de opbouw van customer experiences, de uitdieping van relaties door up- en cross-selling en de aanpak van churn. Daar is een unieke combinatie van strategie, digital, data, technologie en creativiteit voor nodig. Customer Collective concentreert zich op die 5 pijlers en bundelt daarvoor de krachten van The House of Marketing, Upthrust, Grava, Dignify en Fightclub. Anders dan andere groepen in de Europese markt werken de bedrijven nauw samen: voor ieder project worden profielen met complementaire expertise en vaardigheden geselecteerd om zoveel mogelijk impact te genereren.
Customer Collective wordt ondersteund door Down2Earth Capital en Quanteus Group. Meer info op www.customercollective.eu.