Haal het maximale uit je marketingbudget met sterke creatives.

Digital Campaigns
B2B
Conversion
sterke creatives voor display

Een goede marketingcampagne valt of staat met sterke creatives. Hoe nauwgezet je targeting ook staat ingesteld, zonder de juiste vormgeving gaat de boodschap van je banners verloren. Je doelpubliek aanzetten tot actie wordt zo heel moeilijk. Lanceer jij een display campagne? Lees snel verder en verbaas binnenkort met killer creatives!

Wat zijn creatives?

Creatives zijn de advertenties die internetgebruikers te zien krijgen op een webpagina, in een app, … Als adverterend bedrijf wil je met je creative de aandacht trekken van potentiële klanten en hen overtuigen om door te klikken naar je website of webshop. Van klassieke afbeeldingen tot dynamische banners, creatives bestaan er in alle soorten en maten.

De perfecte campagne creative in 6 stappen

Een creative met impact creëren voor display advertising is geen complexe materie. Wat is wel een must? Precisie en professionaliteit. Wij goten onze expertise in zes eenvoudige tips. Met onderstaande best practices haal je het maximale uit je display campagne.

  1. Make it simple but significant

Een tjokvolle advertentie passeert vaak de revue. Deze hoeveelheid aan informatie schrikt mensen af en vertroebelt vaak je uiteindelijke campagneboodschap. Zorg daarom voor een eenvoudige visual en korte, catchy copy in een duidelijk leesbaar lettertype.

Communiceer met mate

Een banner lijkt de plaats bij uitstek om je hele verhaal te vertellen, want op die plek ben je er zeker van dat je nieuwe klant je boodschap ziet. Let op! Een banner functioneert eerder als een teaser die je kernboodschap weergeeft. Als je erin slaagt om je doelgroep te triggeren, dan zal die automatisch doorklikken op je advertentie en de uitgebreide informatie raadplegen op je website.

  1. Plaats je logo in de schijnwerpers

Geef je logo een prominente plaats in je creative, ook als je geanimeerde banners (HTML5) maakt. De kracht ervan? Ook wie niet op je advertentie klikt en rustig doorscrolt, komt bewust of onbewust in contact met je merk. Vandaag zijn ze misschien niet geïnteresseerd in je aanbod, maar de kans vergroot dat je top of mind bent in de periode wanneer ze wel nood hebben aan je producten of diensten.

  1. Investeer in dynamische banners (HTML5)

In vergelijking met statische banners zijn HTML5 banners duurder in productie. Maar die meerkost is te verantwoorden. Doordat deze banners bewegen, zijn ze visueel aantrekkelijker en wordt er sneller op geklikt. Hun hoge doorklikratio is de reden waarom je voor HTML5 moet kiezen. Perfecte dynamische banners beperken de looplengte tot maximum 15 seconden en vermijden snelle bewegingen of flitsende contrasten.

  1. Geef je creative een (gouden) randje

Zoals voorgeschreven door het Interactive Advertising Bureau (IAB) dienen display advertenties zich te onderscheiden door middel van een rand (1px) in een contrasterende kleur. Op die manier vermijd je verwarring tussen jouw commerciële boodschap en de niet-commerciële websitecontent. Wie geen kader toevoegt aan zijn creative loopt het risico om niet goedgekeurd te worden door de advertentienetwerken. Zonde van je tijd, inzet en budget …

  1. Laat je CTA eruit springen

Maak het je publiek gemakkelijk en kies voor een sterke call to action button in een opvallende kleur. Met een duidelijke knop weten ze precies wat van hen verwacht wordt en wat de volgende stap is. Bonustip? Geef aan dat het om een exclusieve actie gaat, er een tijdelijke promo loopt of je snelle levering garandeert. Inspelen op urgentie werkt meestal goed voor een CTA.

  1. Match creative met landingspagina

Zorg ervoor dat het design en de boodschap van je creatives overeenstemt met wat je toont op je landingspagina. Creëer je verwachtingen in je advertentie? Kom er dan aan tegemoet. Doe je dit niet? Dan ontstaat er verwarring en verlaat je kersverse bezoeker je website pijlsnel.

Nood aan persoonlijke advies over je creatives voor display advertising? Een externe partij betrekken bij je volgende marketingcampagne?
Contacteer Grava voor een kennismaking >>

Volgend artikel

Thuiswerk? Filter in 4 stappen je eigen medewerkers uit je Google Analytics

Analytics and Data visualisation • 30 juli