Etaleer je productaanbod in Google via feed-driven campaigns

SEA
B2B
Conversion
feedbased campagnes

Adverteert je onderneming via Google Ads? Dan zijn relevante advertenties die in het oog springen een must. Zo trigger je nieuwe klanten om op je advertentie te klikken en te converteren. Heldere copy en het vermelden van je promoties zijn hiervoor belangrijke componenten in advertenties. Maar hoe onderhoud je al die advertenties als je webshop bulkt van producten? Grava schiet te hulp en laat je kennismaken met feed-driven campaigns!

Starten met feed-driven product campaigns

Voorbereiding is het halve werk, zeker als het gaat om het opstarten van online campagnes. Begin met een grondige check van je bedrijfswebsite en je product feed. Jouw feed geeft al je websiteproducten weer met verschillende parameters zoals prijs, kleur, maat, stock, stijl, categorie, ... Alles wat je aanbiedt in je webshop, kan je naar de feed sturen en vervolgens gebruiken in advertenties. Dit zijn elementen die eerst in kaart worden gebracht.

Na de screening begint de matching. Maak zoekwoordcombinaties die een product uit je gamma combineren met een kleur of stijl en voorzie telkens een landingspagina die hierop inspeelt. Kortingspercentages van producten of productgroepen worden automatisch berekend en taalcorrecties worden doorgevoerd waar nodig. Zo worden op basis van de product feed de nodige aanpassingen gemaakt. Handig!

Als de feed bijgewerkt is, worden de tekstadvertenties gebouwd. Nu vallen alle puzzelstukjes van je Google-campagne in elkaar. Relevante advertenties worden gemaakt en gelinkt aan passende landingspagina’s. Je nieuwe klant landt zo op een pagina die inspeelt op zijn zoekvraag waardoor hij sneller bereid is om te converteren.

Feed advertising tools die hiervoor gebruikt kunnen worden zijn: Channable, Google SA360 en ADchieve. Een goed gestructureerde product feed kan naar een goed gestructureerd Google Ads-account vertaald worden.

De voordelen van feed-driven campaigns op een rijtje

  1. Overzichtelijk en volledig | Door te kiezen voor een feed-gestuurde campagne behoud je controle over je online campagne. Alle producten worden vlotjes opgenomen in de campagnes en nieuwe producten worden netjes toegevoegd. Handmatig producten toevoegen of verwijderen? Voorgoed verleden tijd!
  2. Flexibel en actueel | Je advertenties zijn altijd up-to-date en je wint aan tijd en snelheid bij het communiceren van marketingacties.
  3. Dynamisch en relevant | Wist je dat je je ad copy kan pimpen met dynamische elementen? Dit maakt je productadvertentie relevanter, met een hogere doorklikratio en verhoogt de kwaliteit van je advertentie en advertentie-account als gevolg.

Interessante dynamische elementen:

  • Aantal producten van een categorie in stock
  • Lopend kortingspercentage voor een product
  • Vanaf-prijzen weergeven
  • Advertenties pas tonen zodra er X aantal producten in stock zijn

Voor webshops met honderden, duizenden of tienduizenden producten die voortdurend in prijs of beschikbaarheid wijzigen, is feed-driven de perfecte adverteermethode.

Feed-driven campaigns: Grava’s verdict

Grava volgt de ontwikkelingen in het digital performance landschap op de voet. We hebben al verschillende campagnes gelanceerd via feed-driven en de cijfers zijn hét bewijs van ons vermoeden. Met de overstap naar feed-gestuurde campagnes zien wij een stijging in omzet en gebruikers van zo’n 40 tot wel 60%. Bovendien zal de kwaliteitsscore van het account stijgen, wat alleen maar een positieve invloed heeft op het Google Ads account. Feed-driven is niet alleen nuttig vandaag, maar ook morgen!

Je online productaanbod in de kijker zetten? Een hoge conversie voor je Google-campagne? Contacteer onze digital performance experts >>

dynamische elementen in feedbased campagnes

Dynamische advertentie-elementen in de praktijk: plaats je korting in de titel en trek zo de aandacht van Google-gebruikers.

Volgend artikel

Afflilate marketing: bereiken in de breedte, converteren in de diepte

Affiliate Marketing • 16 juni