Google Gallery Ads laat creativiteit zegevieren

SEA
B2C
Traffic
Gallery Ads Google

Als het om gallery-ads gaat gaven Facebook en Instagram tot voor kort de toon aan. Maar dat is buiten Google gerekend. Voortaan kunnen zoekresultaten bij search on mobile evengoed dynamische fotogalerijen tonen. Een warm onthaald nieuw instrument binnen de advertentiepower van Google. Wij deden alvast de test.

Stel je hebt de keuze:

  • of je schrijft een wervende tekst met een leuke foto – ook een optie, natuurlijk 😉
  • of je toont een beeldrijk verhaal met een sterke ondersteunende baseline.

Bovendien weet je:

  • dat je slechts een paar milliseconden tijd hebt om de zoekende ziel te charmeren, én
  • dat de geest zich 60.000 keer (!) sneller aan beeld hecht dan aan taal.

Juist: je voorkeur gaat al snel naar de tweede optie. Tot een paar maanden geleden ontbrak in Google de mogelijkheid om swipe-vriendelijke beeldgalerijen toe te voegen, maar dat is definitief verleden tijd. Sinds een paar weken is Google Gallery Ads via SEA beschikbaar in bèta, en wij bij Grava zijn fan!

Grava gebruikt Gallery ads sinds de Google release

Gallery Ads werd al in mei aangekondigd op Google Marketing Live, sinds augustus konden we voor enkele klanten alvast de proef op de som maken. En we draaien er niet om heen: we zijn enthousiast over de impact en mogelijkheden.

Hoe maak je een Gallery ad voor search?

Men neme vier tot acht afbeeldingen. Kies landscape, want dat komt het beste tot zijn recht. Gebruik je creativiteit, want beeld schept mogelijkheden. Wil je kinky, sexy, nerdy of gewoon straight forward? Alles kan. Beeld spreekt alle talen en stijlen, geen sfeer blijft buiten schot. Bovendien kan je onder elke afbeelding een tagline toevoegen. Zo blijft bijvoorbeeld je brand herkenbaar terwijl je beeld een wervend verhaal neerzet. Check!

Gallery ads van Google inzetten voor verschillende doelgroepen

Denk je meteen B2C? Begrijpelijk, want dat ligt het meeste voor de hand. Je werkt verhalend en wervend, en je beeld wil appetijt, zeg maar ‘goesting’ en interesse wekken. Prima! Maar ook B2B zijn de mogelijkheden legio. Toon het proces dat je klant ondersteunt om op zijn beurt gelukkige klanten binnen te halen. Want daar is het ons in de beide gevallen om te doen: advertentiekracht inzetten om zoekende consumenten het juiste product te helpen vinden. The right fit. No more, no less.

Hoe zet ik Gallery ads strategisch in?

De kost? Als adverteerder betaal je per click op de ad of vanaf 3 swipes in de galerij. Dat is dus licht anders dan bij de standaard search ads, waar je enkel betaalt voor een click op de ad of ad extension. De moeite waard? Jazeker. Zoals altijd is complementariteit van groot belang. Basisvraag blijft: Hoe gaan we de verschillende instrumenten inzetten en wat willen we er mee bereiken? En dan bepaal je de meest gepaste strategie, waarin Google Gallery Ads voortaan een vaste waarde zal worden. Wil je graag een visueel verhaal vertellen? No doubt: geef het een kans. Laat ons samen de best mogelijke aanpak voor jouw ambitie bekijken. Laat je horen, we staan paraat voor jou!

Krefel Gallery Ad
ZEB gallery ad

Volgend artikel

CBO: stuur uit handen geven of opportuniteit?

• 8 oktober