Learnings from the lockdowns: 5 strategische marketingtips

SEA
B2B2C
Lead Generation

Slimme digitale campagnes opzetten in tijden van corona: niet steeds evident, maar broodnodig voor wie zijn brand een digitaal duwtje in de rug wil geven. Straffe e-commerce, slimme communicatietips of conversiegerichte campagnes? Grava bundelde de beste hands-on marketingtips. Read on!

TIP 1 | Adapt, adopt, improve

Analyseren, aanpassen en opportuniteiten met beide handen beetgrijpen: ondernemen in het ‘nieuwe normaal’ vraagt om een flexibele business mindset. Je bedrijf online laten floreren in onzekere economische tijden? Lees hier verrassende opportuniteiten en doeltreffende focuspunten voor je digitale campagnes en online activiteiten. Naar de blog >> 

TIP 2 | Houd je merk top of mind

Never waste a good crise. Je marktaandeel vergroten in crisistijden? Dankzij volop in te zetten op extra communicatie en marketing, blijf je je doelpubliek boeien en verbeter je je positie als bedrijf. Een slimme investering met hoge return on investment! Lees ons artikel en inspireer, activeer en connecteer potentiële klanten

TIP 3 | Communicatie is key 

Wat gold voor de lockdown in maart, geldt ook voor de tweede golf: continue communicatie is key! Door online content te blijven creëren en potentiële klanten te triggeren op de juiste kanalen, zorg je voor een consistente instroom van leads. Een digitale communicatiestrategie? Lees hier alle ins en outs!

TIP 4 | Gouden kans voor e-commerce

Winkels die sluiten, shoppen met een tijdslot, een beperkt aantal klanten in je winkel, … De federale coronamaatregelen hertekenden het shoppinglandschap. Gevolg? E-commerce drukte het gaspedaal stevig in en webshops wonnen steeds meer terrein. Je online verkoop boosten met digitale marketing: je leest er hier alles over.

TIP 5 | Bouwen aan brand awareness & experience

Slimme advertenties die klanten triggeren voor een nieuwe aankoop? Google Discovery Ads do the trick! Sprekende foto’s, aantrekkelijke video’s, swipen in carrouselformaat, … Met een strategische aanpak verbeter je je brand experience op meerdere kanalen tegelijk. Met deze marketingtips spreek je de ‘new normal’ client nog sneller aan.

Je merk straf op de kaart zetten, ongeacht lockdowns of andere black swans? Grava got you covered! Bespreek je strategie met onze digital experts, wij zijn benieuwd naar je plannen! 
Plan een online meeting >>  

Volgend artikel

Marketingstrategie voor de feestdagen én januari-solden

SEA • 18 december