Grava aanwezig op SEO Benelux meetup Brussel

SEO
B2C
Traffic
SEO Benelux Meetup Brussel 2019

Op donderdag 17 oktober 2019 vond in BE Central te Brussel de meetup van SEO Benelux plaats met als centraal thema "Local SEO". Bij Grava volgen we al een tijdje intensief de SEO Benelux pagina op Facebook. Een prima initiatief met als doel SEO's in de Benelux met elkaar in contact te brengen en best practices te delen die kunnen werken voor onze regio. We namen dan ook graag even de tijd om naar Brussel te gaan om contacten te leggen met andere SEO's uit Belgie en Nederland en om deel te nemen aan de discussie rond best practices voor Local SEO.

Case Google My Business optimalisatie bij VDAB door Liesbet De Vylder

Na de prima ontvangst en de eerste korte gesprekken met enkele andere agency's ging de avond van start met een presentatie van Liesbet De Vylder die voor VDAB het luik rond Local SEO voor zich neemt. VDAB is een organisatie met meer dan 100 kantoren in BelgiĆ«. Bij het opstarten en updaten van Google My Business liepen zij dus ook tegen enkele beperking en frustraties aan. Iets wat ze nu met veel plezier deelden in een presentatie zodat iedereen uit deze pitfalls kon leren. Het gebruik van location groups kwam ter sprake, maar ook de voordelen van bulk uploads voor organisaties met veel winkelpunten haalde de presentatie. Wat we ook onthouden is dat vastberadenheid bij het contacteren van Google Support kan resulteren in mooie eindresultaten in Google My Business.

Case internationale Local SEO best practices door Ken Derwael

Waar de VDAB case zich vooral focuste op nationale Local SEO voor Belgie ging Ken Derwael van Bpost een stapje verder met een presenatie over internationale Local SEO. Met onder andere ervaring in het optimaliseren van local resultaten voor Radisson hotels schakelden we een versnelling hoger. Niet alleen Google My Business werd kort aangehaald, maar ook Bing Places, Baidu en Yandex werden kort geciteerd. Takeways van deze presentatie zijn dat zulke uitgebreide Local SEO trajecten vaak worden gemanaged via tools zoals Uberall of Local Clarity. Deze tools maken het eenvoudiger om vanaf 1 plek alle Local SEO places te beheren. Uploads van winkelpunten, submission in directory's, optimaliseren van places, beantwoorden van reviews, ... Ook in deze presentatie werd bevestigd dat in essentie alles in Google My Business op maat kan worden aangepast als je vastberadenheid maar sterk genoeg is en je de juiste persoon aan de lijn krijgt. Never give up is dus de consensus!

Intent geoptimaliseerde landingspagina's op maat door Verbolia

Verbolia pikte in met een korte presentatie over de technologie die zij ontwikkelen om landingspagina's te maken op maat van klanten. De technologie steunt op reverse proxy en haakt op die manier intent geoptimaliseerde landingspagina's in onder het domein van de klant. De benefit van dit product is dat je als SEO consultant niet meer afhankelijk bent van developers langs klant zijde, een soms vrij bureaucratisch proces waarbij het lang kan duren vooraleer nieuwe, toffe landingspagina's online worden geplaatst op de website. Een probleem waar wij als SEO's allemaal wel eens tegenaan lopen.

Op naar de volgende SEO Benelux meetup

De avondsessie werd traditioneel afgesloten met een panelgesprek over Local SEO bestaande uit consultants van verschillende agency's. Mathias Noyez was als gastheer moderator van dienst. We bedanken alvast graag Mathias voor de organisatie van deze periodieke events en ook de deelnemende SEO's voor de aangename en interessante gesprekken. Succes alvast met SEO Benelux en tot op 1 van de volgende meetups!

Volgend artikel

Measurecamp Brussels, welkom in de speeltuin van de Analytics Community

• 30 oktober