Newbie Sarah aan het woord: “Aan inspiratiesessies met koffiekoeken kan ik wel wennen!”

Social Advertising
B2B, B2C
Brand Awareness
Newbie Sarah aan het woord

Ik ben Sarah Steemans, een creatieve duizendpoot en social media addict pur sang. Scrollen, swipen en targeten, zit in mijn vingers. Sinds september maak ik deel uit van het social media team van Grava als kersverse Social Campaign Manager. De voorbije weken zat ik niet stil, integendeel. Ik passeerde zelfs al op het Belgische kantoor van Facebook!

Eén wekker en bakken goesting

Maandagochtend 9 september, een hels lawaai rukt me abrupt uit mijn slaap. Mijn wekker. Wanneer ik besef dat het vandaag ein-de-lijk zover is, spring ik met een portie gezonde zenuwen en bakken goesting uit bed. Geen eerste schooldag voor mij, wel mijn allereerste werkdag als Social Campaign Manager bij Grava. Ik had er een vlot sollicitatiegesprek opzitten en dat gaf me vertrouwen, maar jezelf voorstellen aan een twintigkoppig team doe je niet iedere dag. #spannend

Happy desk en slimme tools

Een handje schudden hier, een beetje smalltalk daar. Na een korte kennismakingsronde word ik naar mijn – versierde – bureau geleid. Onderweg spot ik een kwispelende kantoorhond genaamd Bob. Van een warm welkom gesproken! Founder en Managing Partner Dennis neemt me meteen mee voor een intensieve Grava-introductie. Wie is Grava? Wat is onze missie? En hoe ondersteunen we de digitale marketing van ons klantenportfolio precies? Van de bedrijfsmissie en -visie door Dennis switch ik naar een 1-op-1 met Social Lead Dieter waarin ik de slimme programma’s, tools en platformen leer kennen die Grava’s social team dagelijks gebruikt. #insights

Brainstormen en bijleren bij Facebook

Dag twee breng ik niet in Mechelen, maar in Brussel bij Facebook door. Hoe cool is dat? Tijdens een brainstormsessie met Neuhaus, ZEB en Sunparks pen ik ijverig het vakjargon neer dat ik (nog) niet ken. Help?! Iedere case belicht een andere feature van Facebook waar bedrijven tegenaan botsen. Boeiend! Next op mijn to-dolijst? De rebranding van Grava finetunen in Photoshop voor onze eigen social media. Creëren, tweaken, sharen, … Ze zijn duidelijk niet vergeten dat ik me ook graag grafisch uitleef. #zalig

Inhouse inspiratie en eigen klanten

Tijdens mijn eerste weken, pik ik - met een koffie en croissant in de hand - drie cross channel sessies mee waarbij één Grava-collega de rest van de bende inspireert. Van accounts managen, over banners uitwerken, tot Google ads lanceren. Er passeren massa’s expertise de revue, handig! Een ongedwongen werksfeer en een gigantische passie voor online marketing zijn duidelijk de sleutels tot Grava’s succes. Een succes waar ik nu al drie maanden mijn social schouders onder zet, ongelooflijk. Nu het social media management voor mijn eigen klanten op rolletjes loopt, kijk ik er stiekem naar uit om resultaten te boeken op vlak van digitale strategie. Genoeg experts in de buurt die me de kneepjes van het vak kunnen leren, toch? Let’s do this! #soready

Ook op zoek naar een bruisende werkplek om je digitale dromen waar te maken? We zetten graag een stoeltje bij.


Solliciteer spontaan bij Grava in Mechelen >>

Volgend artikel

CookieScan. Yes to Privacy

• 6 januari