EKO Motorwear: Een stevige samenwerking met meer SEO visibiliteit en meer transacties

Bij Grava werken we al een tijdje samen met EKO Motorwear. Deze motorwinkel uit Kontich klopte bij ons agency aan met als doel haar SEO visibiliteit te vergroten, om op die manier de concurrentie een stapje voor te blijven. Deze verhoogde zichtbaarheid in de zoekmachines moet dan ook leiden tot meer conversies op de website zoals sales of ingevulde contactformulieren.

Welke SEO strategie zet Grava hier tegenover?

Inzicht verkrijgen in de leefwereld van de motorrijder

Een uitgebreid keywordonderzoek is nog steeds de basis om per hoofdcategorie te bepalen welke zoekwoorden bezoekers intypen in de zoekmachines om bijvoorbeeld helmen, motorlaarzen, motorjassen en andere producten te vinden. Dit zoektermenonderzoek gaf bovendien ook inzicht in de opportuniteiten per fase in de SEO customer journey van persona met affiniteit voor motorkledij en motoraccessoires. Daardoor weten we vandaag beter dan ooit welke content de doelgroep boeit en hoe we deze moeten creëren. Stap voor stap bouwen we op die manier aan een betere visibiliteit van de website, telkens op het tempo van de klant. In drukkere periodes zetten we meer in op SEO, in het laagseizoen nemen we wat gas terug en gaan we in maintenance modus en bereiden we de volgende wave voor.

Pick your content battles and be patient

Met deze kennis in het achterhoofd zochten we in de eerste plaats naar zoekwoorden gericht op de think en do fase, met als doel de categoriepagina’s te versterken op de website. Zo ontdekten we bij de start lege categoriepagina’s (thin content) en deze waren ook nog niet zo veelvuldig aanwezig als vandaag de dag het geval is. Binnen de huidige look and feel zocht Grava naar een manier om deze pagina’s verder op te waarderen om meer bezoekers naar deze ‘etalages’ van producten te leiden.

De SEO’ers bij Grava bleven niet bij de pakken zitten en pakten parallel ook bestaande pagina’s aan die enige optimalisatie konden gebruiken na het uitvoeren van een functionele content audit. Daarnaast namen we ook het team van EKO Motorwear mee in het verhaal, en deelden we tips en tricks om de eerste stapjes in het SEO geoptimaliseerd bloggen te starten. 

In de visual hieronder zie je dat het versterken van de categoriepagina’s en optimaliseren van money pages van EKO Motorwear zorgde voor een sterke boost in kliks en vertoningen op de website van de klant.

seo-organische-groei-eko-motorwear

Technische SEO optimalisatie: we can handle it!

Om EKO Motorwear technisch topfit te krijgen rekenen we op onze uitgebreide expertise en maken we efficiëntieslagen door de juiste tools in te zetten op het juiste moment. Een SEO audit gedurende het lopende traject gaf al snel aan dat er ruimte is voor technische optimalisatie waaruit we volgende hoofdpunten reeds aanpakten voor de klant:

  • Verbeteren van de hoofdnavigatie in een gebruiksvriendelijk mega menu
  • Het leesbaar maken van de belangrijkste URL’s op de huidige site
  • Canonicalisatie van duplicate productpagina’s
  • Wegwerken van onnodige URL parameters
  • Het implementeren van een gunstigere SEO strategie bij het verwijderen van producten uit de shop

seo-indexatie-money-pages-eko

De visual hierboven toont aan dat duplicate en overbodige URL’s systematisch uit de zoekmachines verdwijnen waardoor de crawl focus van Google meer verschuift naar de belangrijke pagina’s op de site van EKO Motorwear. Voor de creatie en implementatie van deze SEO verbeteringen op server niveau kunnen we rekenen op Crossmark die met ons meedenken om van EKO Motorwear een succes te maken. Bovendien steeg de SEO visibiliteit ook doorheen het traject wat meer visibiliteit in de zoekmachines opleverde voor onze klant.

Seo visibiliteit EKO Motorwear

Aantal transacties en profit stijgen Year over Year

2020 is voor niemand een eenvoudig jaar. Motorrijden was tijdens de eerste coronawave zelfs even niet meer toegestaan en de winkel moest natuurlijk ook enkele weken de deuren sluiten. Toch realiseerden we in deze moeilijke tijden bijzonder mooie transactie cijfers.

seo-resultaten-organische-optimalisatie-eko

Jouw website ook een duwtje in de rug geven en prominenter laten verschijnen in de zoekresultaten van de grootste zoekmachines? Klop even aan bij Grava voor een kennismakingsgesprek.

Nieuwsgierig naar meer?

B2C
19/09/2020

Interesse in hoe wij jou kunnen helpen met Hands On SEO Groeitraject?

Team
  • Jeroen Sneppe