Grava boost online omzet van Neuhaus via Facebook

Meer dan honderd jaar expertise in het creëren, proeven en verfijnen van top chocolade: Belgische chocolatier Neuhaus zet alles op alles om haar producten te perfectioneren. Hun volgende stap? Hun e-commerce strategisch optimaliseren. Neuhaus en Grava bundelden hun digitale knowhow met als zoete missie: minder verlaten winkelwagens, meer smakelijke conversies.

Grava boosts online omzet Neuhaus

Ambitieuze chocolatier zoekt expert digitaal adverteren

Sterke producten? Check! Doordachte webshop? Check! Maar Neuhaus denkt drie stappen vooruit en voelde dat hun online salestraject meer opportuniteiten bood. E-commerce groei? Graag! Het digitale team van Neuhaus nam in 2019 Grava onder de arm om hun verkoop in maar liefst elf Europese landen te verhogen.

Efficiënte dynamische Facebook-advertenties

E-commerce groei bereik je niet in 1, 2, 3. Tijdens een inspirerende kick-start met de juiste spirit en de juiste mensen rond de tafel, beslisten we de verlaten winkelmandjes aan te pakken via dynamische advertenties op Facebook. Tijdens het uitstippelen van de paid social strategie richtten we ons niet enkel op het terughalen van bezoekers die niets kochten, maar ook op splinternieuwe doelgroepen. Verschillende markten aanboren? Absoluut! Team Neuhaus-Grava stond op scherp.

Dankzij onze nauwe contacten met Facebook kregen we voor Neuhaus’ e-commerce challenge een bijzondere aanbieding van de social media gigant. Een totaalpakket van dynamische Facebook-advertenties, Facebook-carrousels, de Facebook-pixel en Instagram werd naar een hoger niveau getild door een exclusieve Alpha Test. Een test die niet openstaat voor ieder bedrijf aanwezig op Facebook, maar Neuhaus en Grava samen mochten verkennen én activeren. Concreet? Met slechts één catalogus bereikten we Facebook-gebruikers in elf Europese landen in de taal van hun voorkeur. Deze innovatieve Facebook-techniek past de advertenties automatisch aan, afhankelijk van het land en de taal van de gebruiker. Bye bye manueel werk, hallo efficiënte targeting!

Verrukkelijke Facebook-resultaten die smaken naar meer

De Alpha Test via Facebook bleek dé methode bij uitstek om de online verkoop van Neuhaus te boosten: eerst proberen, nadien lanceren. Tussen april en november 2019 toonde de hogere Return On Advertising Spend (ROAS) zich in een verdubbeling van de online chocolade-aankopen, terwijl de kosten per aankoop halveerden. Dat smaakt! En dus zet de tandem Neuhaus-Grava hun samenwerking digitaal adverteren trots verder. (Met een praline achter de kiezen weliswaar.)

 

TIP | Nieuwsgierig naar Facebooks visie op onze Alpha Test en haar resultaten? Ontdek hier hun terugblik.

Facebook advertising inzetten voor je bedrijf? Let us know! Grava helpt je om de juiste digitale keuzes te maken en een hogere ROAS te bereiken.

 

 

 

Nieuwsgierig naar meer?

B2B
Neuhaus
27/03/2020
Facebook Advertising inzetten voor je bedrijf? De juiste digitale keuzes maken & een hogere ROAS bereiken? Lees hoe Grava het deed voor chocolatier Neuhaus. >>

Interesse in hoe wij jou kunnen helpen met Social Advertising?