Minder advertentiekanalen, meer waardevolle leads voor Durabrik

Durabrik en print-, outdoor- en radioreclame waren lang een winning team. Maar tijden veranderen en online adverteren bleek duur voor het bouwbedrijf. In de zoektocht naar de juiste online visibiliteit en de juiste websitebezoekers klopte Durabrik aan bij Grava. Wij maakten het digitale verschil met een slimme strategie dewelke de sterktes van social en display advertising combineerde.

Net als Durabrik kwalitatieve, nieuwe leads verzamelen met Grava


Durabrik bouwt al meer dan 50 jaar sleutel-op-de-deur huizen en appartementen en is continu op zoek naar kersverse bewoners voor haar woonprojecten. Jarenlang was het bouwbedrijf verknocht aan adverteren via traditionele media. Online media werd soms ingezet, maar zonder strategisch plan. Dankzij Grava waait er sinds 2015 een frisse wind door hun online marketing. De uitkomst? Kwalitatieve en betaalbare leads, met een oprechte interesse voor nieuwbouw, die hun weg vonden naar www.durabrik.be

Offline en online reclame met hoge kosten en weinig resultaat

Durabrik en traditionele reclamekanalen zoals print, outdoor en radio waren jaren een gouden combinatie. Hoewel Durabrik de opkomst van online marketing niet aan haar voorbij liet gaan, ontbrak een gefundeerde adverteerstrategie. Prospectie en retargeting (het opnieuw bereiken van websitebezoekers of socialmediavolgers) werden ondanks de variëteit aan kanalen niet anders ingevuld. Zo liepen de adverteerkosten op, zonder het gewenste effect te leveren. In de zoektocht naar passende online visibiliteit en nieuwe websitebezoekers klopte Durabrik aan bij Grava. Een digital performance marketing challenge naar onze hand!

Strategisch onderbouwde advertising via display en social

Bij Grava trappen we na een uitgebreide kennismaking met een nieuwe klant en een grondige research altijd af met een onderbouwd stappenplan. Een combinatie van display en social advertising voor Durabrik? Yes, please! De socialmediacampagnes hadden als doel awareness te creëren bij nieuwe leads en het merk te versterken (prospectie). Terwijl display ads via diverse platformen het bouwbedrijf opnieuw onder de aandacht brachten bij wie eerder interesse toonde in Durabrik's nieuwbouw (retargeting).

Durabrik-display-advertentie-retargetting- Grava

Een woonproject mag dan wel perfect aan je eisen voldoen, als het niet op je droomlocatie staat, haak je af. Daarom stelden we een scherpe locatieradius in. De juiste advertenties bij de juiste woonplaats van consumenten: check!

 Grava Durabrik geotargetting ads

“Een fantastisch bouwproject in Vlaams-Brabant in de kijker zetten via social advertising bij West-Vlaamse gezinnen? Think again, dat resulteert niet in conversies! Grava helpt bedrijven na te denken over hun doelgroep en diens wensen zoals de ideale locatie voor hun droomwoning.
Enkel zo haal je de juiste leads binnen.”
– Kim Verhaegen, head of consultancy bij Grava

Selectief adverteren en tóch nieuwe leads aan boord halen

Hoe meer advertentieweergaves via social op korte termijn, hoe beter? Allesbehalve. Bij Grava gaan we voor efficiënt online adverteren op lange termijn. Voor Durabrik resulteerde dit in een halvering van de gemiddelde Cost per Acquisition (CPA). 

Durabrik adverteerde tot 2015 bijzonder ruim via display. Grava besliste daarop retargeting in te zetten. Een weloverwogen keuze, voor adverteerders die lange-termijn denken. Na een kleine, verwachte stijging, nam de Cost per Click (CPC) geleidelijk af. Vandaag is deze maar liefst 40 % lager dan de advertentiekost per click van display in 2017. 

“Het partnership met Grava startte in 2015 met een focus op programmatic. Niet veel later leerden we ook hun social advertising skills kennen. Zo ontdekten we dat ieder online kanaal andere troeven heeft en andere resultaten teweegbrengt. Vandaag is Grava een sparringpartner die deel uitmaakt van ons team. Ze nemen onze campagnecijfers kritisch onder de loep en dagen ons elke dag uit om onze online marketing verder te exploreren en professionaliseren.
Just the way we like it!”
- Jessica Van Dorpe, marketing manager bij Durabrik

Net als Durabrik kwalitatieve, nieuwe leads verzamelen? Je advertentiekosten laten evalueren en optimaliseren? Contacteer Grava voor gerichte online advertising, onze experts helpen je op weg! 

Nieuwsgierig naar meer?

15/12/2020

Interesse in hoe wij jou kunnen helpen met ?